Lucrările pe Lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Făgăraș înaintează într-un ritm susținut, deși condițiile meteo din ultima perioadă nu au fost cele mai prielnice, anunță Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Brașov.
Potrivit instituției, tronsonul de 17,6 kilometri dintre Arpașu de Jos (DN1) și Sâmbăta de Sus (DJ 105B) a ajuns la un stadiu fizic de execuție de 23%. Lucrările sunt realizate de un constructor turc, care a reușit să mențină un ritm constant, lucrând în paralel pe mai multe sectoare.
Traseul Lotului 3 include 27 de structuri de artă, printre care se numără și un pod de 820 de metri, una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din proiect.
Contractul are o durată totală de 48 de luni, dintre care 12 luni sunt alocate proiectării, iar 36 de luni execuției lucrărilor. Termenul de garanție stabilit este de 10 ani (120 de luni).
În prezent, se lucrează pe toate cele patru tronsoane ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș, care va avea o lungime totală de 68,04 kilometri:
- Lotul 1: Boița (autostrada Sibiu – Pitești) – Avrig – Mârșa (DJ105G), 14,25 km
- Lotul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), 19,92 km
- Lotul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ105B), 17,61 km
- Lotul 4: Sâmbăta de Sus (DJ105B) – Făgăraș și drum de legătură cu DN1, 21,86 km (inclusiv 5,6 km drum de legătură)
Autostrada Sibiu – Făgăraș este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din centrul țării, urmând să asigure conexiunea între Transilvania și Muntenia, dar și să fluidizeze traficul pe DN1, una dintre cele mai aglomerate artere din România.