Deși lucrările la autostrada Sibiu–Făgăraș se desfășoară deja de aproximativ nouă luni, segmentul care va lega Făgărașul de Brașov se află încă în etapa elaborării Studiului de fezabilitate și a obținerii avizelor necesare. Compania responsabilă cu procedura de mediu a depus recent documentația la Direcția Județeană de Mediu Brașov (fosta Agenție pentru Protecția Mediului), din care reiese că pentru acest tronson al marelui proiect al Autostrăzii Transilvania sunt necesare defrișări, devieri de cursuri de apă și construirea unui ecoduct pentru fauna locală, potrivit Brașov Metropolitan.
Conform dosarului disponibil pe site-ul Direcției Județene de Mediu Brașov, valoarea totală estimată a proiectului se ridică la 10,22 miliarde de lei fără TVA, dintre care peste 192 milioane de lei reprezintă cheltuieli destinate lucrărilor de protecție a mediului. Raportul privind Impactul asupra Mediului arată că zona Perșani, parte a sitului Natura 2000, are o importanță deosebită pentru faună – de la mari mamifere precum ursul, lupul și cerbul, până la specii de reptile, amfibieni și nevertebrate.
Pentru a asigura migrația animalelor și continuitatea habitatului, proiectanții au prevăzut construirea unui ecoduct peste autostradă, realizat din beton și acoperit cu un strat de pământ de cel puțin 1,5 metri, care va fi însămânțat cu iarbă pentru a se integra natural în peisaj. Totodată, realizarea autostrăzii va necesita defrișarea a 27,65 hectare de pădure, terenuri care vor fi scoase din fondul forestier.
În compensare, proiectul include plantarea de perdele vegetale de-a lungul șoselei, menite să reducă riscul de înzăpezire în sezonul rece, dar și instalarea de panouri fonoabsorbante pentru diminuarea zgomotului produs în timpul lucrărilor și al circulației ulterioare. Acestea vor fi amplasate atât în apropierea zonelor locuite, cum este cartierul Brădet, cât și în zonele unde fauna este sensibilă la zgomot. De asemenea, vor fi montate panouri anticoliziune în punctele cu risc crescut de traversare a animalelor. Citește articolul integral pe Brașov Metropolitan.