Amendă de un milion de lei pentru Telekom, după incidentul din martie

sursa foto: theregister.co.uk

Compania de telefonie Telekom Mobile a fost sancționată de ANCOM cu două amenzi în valoare totală de peste un milion de lei.

Măsura vine în urma incidentului grav din luna martie, când toți clienții companiei, inclusiv făgărășenii, au rămas fără semnal la telefoanele mobile mai multe ore. Oamenii nu au mai putut efectua apeluri sau trimite mesaje, și nici să folosească Internetul.

„Analiza documentelor transmise de către Telekom Mobile cu privire la incidentul de securitate care i-a afectat rețeaua în luna martie a acestui an a arătat că au fost încălcări grave ale condițiilor de disponibilitate ale serviciilor furnizate către utilizatori. A fost cel mai grav incident înregistrat pe piața comunicațiilor electronice din România, prin urmare am aplicat acestui furnizor două amenzi în valoare totala de 1.100.000 de lei”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.

Firma servicii renovare
Spalatoria GPC
Victoria Federal IFN
Florian Shaorma
Demgy
Amanet King Onix
Moveos

Indisponibilitatea reţelei nu poate depăşi 35 de minute pe o perioadă de 6 luni, conform obligațiilor pe care compania și le-a asumat la primirea licenței. Iar defecțiunile tehnice întâmpinate de Telekom au durat câteva ore într-o singură zi.

În plus, operatorul nu a putut îndeplini cererea ANCOM de a transmite log-urile de reţea înregistrate pentru ultimele 6 luni, îngreunând astfel analiza efectuată pentru a determina gradul real de indisponibilitate a reţelei Telekom Mobile în data de 5 martie 2018, se arată într-un comunicat de presă.
„Incidentele care afectează un număr mai mare de 5.000 de conexiuni timp de cel puţin 60 de minute sunt incidente cu impact semnificativ care pot afecta sau ameninţa, direct sau indirect, securitatea şi integritatea reţelelor şi serviciilor de comunicaţii electronice la nivel naţional sau european”, precizează ANCOM.


Apreciază
Distribuie