Începând din această săptămână, românii pot obține actele de stare civilă și în format digital.
Înregistrarea se va face exclusiv online, iar informațiile vor fi completate electronic de către ofițerii de stare civilă. Totuși, cei care își doresc documentele în format fizic pot solicita acest lucru.
„Ne putem prezenta acum în orice oficiu de stare civilă, indiferent de locul unde a fost înregistrat evenimentul de viață, și mai avem un portal pentru cetățean, unde utilizatorii își pot crea un cont și pot interacționa digital cu funcționarii. Este necesară o singură prezență la ghișeu pentru validarea contului. Certificatul digital are aceleași funcții ca cel fizic și poate fi utilizat oriunde pe glob”, a declarat Cătălin Giulescu, directorul Direcției Generale pentru Evidența Persoanelor, pentru Digi24.
Digitalizarea actelor de stare civilă a implicat scanarea și integrarea a 19.000 de volume de registre, însumând aproximativ 8 milioane de documente înregistrate între 1921 și 2020. În plus, au fost interconectate toate cele 3.188 de unități administrativ-teritoriale din România, facilitând accesul rapid la date.
Această inițiativă vine în completarea unui alt proiect major: emiterea cărților de identitate electronice, care a început la nivel național în urmă cu două săptămâni.