Cine repară după introducerea conductelor?

Va mai trece ceva timp, de ordinul lunilor, până să vedem străzile asfaltate, după amplele lucrări la reţeaua de apă şi canal, dar important este că sigur va avea loc o asfaltare! Există şi banii pentru asfaltări, sume care au fost cuprinse în proiectul de finanţare europeană cu care se execută lucrările de reabilitare şi extindere a conductelor de apă şi canal.

Răspunzătoare de repararea covorului asfaltic deteriorat se face chiar firma bucureşteană Recon şi Doje, cea care lucrează acum la schimbarea conductelor.

,,După efectuarea lucrărilor de către firma care a câştigat licitaţia, tot această firmă are şi obligaţia, prin contract, de a aduce strada la nivelul iniţial. Cu alte cuvinte, trebuie să aducă la standarde de circulaţie firească toate străzile pe care a lucrat. Să vă dau un exemplu: dacă a tăiat 70 de centrimetri din carosabil, va pune acea porţiune la loc, plus încă 10 centimetri în stânga şi alţi 10 centimetri în dreapta. Adică va face compactare cu piatră spartă şi va turna strat de asfalt pe o porţiune de 90 de centimetri. În funcţie de tipul de conductă introdus, tronsoanele decapate din asfalt au diferite mărimi”, explică primarul Sorin Mănduc.

Obligaţia bucureştenilor de asfaltare survine, însă, numai după ce va fi făcută proba de presiune pe conducte, indiferent că va fi realizată pe segmente (cartiere) sau pe tot oraşul.

drum asfaltareContractul care priveşte schimbarea conductelor vechi ale municipiului şi extinderea reţelelor se va sfârşi în luna mai 2014. În acel moment, dacă se respectă termenii contractuali, ar trebui să fie gata şi asfaltările.

Florian Shaorma
Amanet King Onix
Zambete la cafea - Maria Visu
Victoria Federal IFN
Proaspat Alb

Primăria face cât poate

Toate decupările de pe şosele şi trotuare sunt răspunderea constructorului. Dar acolo unde carosabilul este deteriorat cu totul (stare care exista şi înaintea introducerii conductelor), pune umărul şi Primăria la reabilitarea ei.

,,Primăria va interveni doar pe străzile stricate în totalitate, dar segmentele ce au făcut obiectul lucrărilor şi săpăturilor efectuate de firma care a introdus canalizarea vor fi reabilitate din banii europeni nerambursabili de către acea firmă. Unde tot drumul e distrus, în limita resurselor financiare, contribuie şi Primăria, cum ar fi de pildă drumul de la grădiniţa ,,Albinuţa” şi până în strada Câmpului. Nu înţelegeţi că ar fi vorba de o dublă finanţare, reparaţia constructorului corespunde doar bucăţii stricate de el, iar restul din drum se face pe cheltuiala administraţiei”, mai spune primarul.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie