Cum a ajuns DN1 la Curtea Constituţională

DN1 la Curtea Constituţională

DN1 la Curtea Constituţională

Magistraţii Curţii Constituţionale a României au de-a face, printre alte mii de dosare, şi cu dosarul celui mai important drum al Făgăraşului. Pe cât de important, pe atât de plin de gropi! Gropile din asfalt sunt şi motivul pentru care drumul ,,a ajuns” acolo.

Procesul dintre Primăria Făgăraş şi Ministerul Transporturilor a ajuns la Curtea Constituţională. Din 2008 această problemă n-are parte de rezolvare. Iată cum a început: Ministerul Transporturilor a preluat în 2004 tronsonul din DN1 care străbate oraşul din proprietatea Primăriei Făgăraş pentru a-l reabilita complet. Asfaltarea n-a ţinut mai mult de doi-trei ani, iar drumul a revenit la fel de prost ca înainte. În anul 2009, la puțin timp după alegerile locale, Ministerul Transporturilor a decis să-l dea înapoi Primăriei, evident în starea jalnică în care se afla. Atunci a început conflictul între Primărie și Minister. Primăria nu voia să preia drumul nereparat, iar Ministerul (PD-L pe atunci) voia să scape de o povară.

În anul 2004, porţiunea de drum a ajuns în proprietatea Ministerului Transporturilor și în administrarea Companiei Naționale de Drumuri numai după adoptarea unei Hotărâri de Guvern şi a unei Hotărâri de Consiliu Local. În 2009, oficialităţile de la Bucureşti au încercat să înapoieze șoseaua numai prin Hotărârea de Guvern, fără a mai avea și un act normativ emis de Consiliu Local. Avocații angajați de primarul Mănduc au ridicat în instanță excepția de neconstituționalitate, astfel că Tribunalul Braşov a trimis cauza la Curtea Constituţională, pentru ca aceasta să se pronunțe.

„Disputa între Primăria Făgăraş şi Ministerul Transporturilor continuă, chiar dacă această dispută a început pe timpul guvernării trecute. În acest moment avem un prim pas câştigat, deoarece Tribunalul Braşov a admis excepţia de neconstituţionalitate. În această perioadă aşteptăm pronunţarea Curţii Constituţionale în ce priveşte această speță. Dacă vom primi câştig de cauză, Drumul Naţional 1 va reveni la Ministerul Transporturilor şi va reintra probabil în reabilitare pe bugetul Ministerului Transporturilor. Dacă va veni o veste tristă de la Curte, vom face iarăşi demersuri pentru a se întoarce cumva la Ministerul Transporturilor şi a fi reabilitat, pentru că municipiul Făgăraş nu-şi permite să reabiliteze din temelii un drum preluat într-o asemenea stare”, a declarat pentru BZF primarul Sorin Mănduc.

La Turcu
Spalatoria GPC
Amanet King Onix
Moveos
JTTI
Monumente funerare
Florian Shaorma

Primăria Făgăraș așteaptă ca, în săptămânile următoare, magistraţii Curţii Constituţionale să se pronunțe, pentru ca tronsonul de drum să poată intra pe lista de investiții a ministerului. În cazul în care procesul va fi de lungă durată, răbdarea șoferilor care tranzitează principala șosea din Făgăraș ar fi pusă la încercare.

Segmentul DN1, care tranzitează Făgărașul, are 3,5 km. B-dul Unirii și B-dul Tăbăcari au câte două benzi dus-întors, iar str. Dna Stanca doar o singură bandă pe sens. Stresul făgărășenilor e cu atât mai mare cu cât traficul de mare tonaj se desfășoară pe acest segment de circulație, provocând disconfort. Din 2009, Ministerul Transporturilor nu mai ştie cum să se descotorosească de acest drum şi să pună povara în cârca Primăriei.

C. C.


Apreciază
Distribuie