După Iohannis, şi preşedintele CNADNR vrea autostradă prin Făgăraş!

autostrăzile propuse de Ceauşescu

Unul după altul, factorii de decizie din România tind să tragă spre noua variantă a autostrăzii Nădlac – Bucureşti. În teorie, un tronson din această autostradă ar putea fi deviat, astfel încât să treacă pe lângă Făgăraş. Este vorba de tronsonul Sibiu – Piteşti la care s-ar putea renunţa în favoarea tronsonului Sibiu – Braşov.

Cu o săptămână în urmă a reaprins speranţa făgărăşenilor primarul Sibiului, Klaus Iohannis, care milita împreună cu preşedintele CJ Sibiu pentru noul traseu. Această idee a mai fost pe tapet cu doi ani în urmă, după care a intrat într-un con de umbră şi toată lumea s-a concentrat pe varianta cu Piteştiul.
La câteva zile după Iohannis, un nou pion important a ieşit să susţină autostrada înspre Braşov şi nu înspre Piteşti, nimeni altul decât noul preşedinte al Companiei de Drumuri, Narcis Neaga.

Pe la Piteşti autostrada ar necesita viaducte, detonări, săpături din cauza reliefului problematic, iar costurile ei ar fi de 3,5 miliarde euro. Pe la Braşov ar fi mult mai ieftină şi ar avea doar două dealuri mai mari de traversat, respectiv la Bradu în judeţul Sibiu şi la Perşani în judeţul Braşov. E adevărat că ar fi cu circa 15 km mai lungă decât cea de pe Valea Oltului.

Porţiunea de la Sibiu la Piteşti urma să se execute între 2014 şi 2020. Dacă traseul va fi deviat înspre Braşov, nu s-a luat în calcul termenul de execuţie, dar cel mai probabil ar rămâne acelaşi.

Spalatoria GPC
Victoria Federal IFN
Demgy
Amanet King Onix
JTTI
Proaspat Alb
Firma servicii renovare

Din păcate, autorităţe braşovene fac foarte puţine eforturi şi gălăgie în vederea devierii traseului, chiar dacă Braşovul ar trebui să fie mult mai interesat decât Sibiul de această autostradă. Până la Sibiu ea oricum ajunge, indiferent dacă de acolo se va duce spre Valea Oltului sau va veni înspre Făgăraş. Cu toate acestea primarul Sibiului este cel care militează în favoarea Braşovului şi implicit a Făgăraşului.

Planul ca autostrada să treacă prin Făgăraş exista încă din anii ’60, ba chiar o parte din ea purta şi denumirea de „Autostrada Făgăraş”. E drept că în planurile lui Ceauşescu figura şi autostrada înspre Piteşti, după cum se poate vedea în harta alăturată (foto). După 40 de ani, guvernanţii au decis să taie Făgăraşul de pe harta autostrăzilor şi să lase doar varianta cu Piteştiul. Până astăzi, când a început să se revină încet la planul iniţial al tovarăşului.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie