Făgărăşeni în Formula 1, la Silverstone

Maşinile create de studenţii de la Universitatea Transilvania din Braşov au ajuns pe cele mai cunoscute circuite de Formula 1 din lume. Doi dintre membri echipajului sunt făgărăşeni. Este vorba despre studentul Sergiu Paul-Cornea şi profesorul universitar Mihai Comşiţ, originar din satul Sebeş, comuna Hârseni. Formula1 (2)

Profesorul coordonator al proiectului şi studenții lui construiesc în aceste zile un monopost pentru o competiţie care se desfăşoară pe pista de la Silverstone, Marea Britanie.

„Competiția este programată între 10 şi 13 iulie 2014, o săptămână după Marele Premiu al Marii Britanii. Mare parte din echipă va pleca la începutul săptămânii, pentru că este un drum de 2500 km până la Silverstone, unde trebuie să ajungă monopostul şi toate cele necesare unei echipe (corturi, mâncare, scule, piese…”, spune Sergiu Cornea.

Membrii echipei BlueStreamline lucrează intens ca să termine monopostul cu care vor concura peste numai o săptămână pe pista de la Silverstone, din Marea Britanie, la cea mai mare competiţie de „Formula Student” din lume. Echipa este formată din 20 de coechipieri, studenţi la Universitatea Transilvania.

Anul trecut studenţii au primit premiul pentru cea mai bună echipă şi pentru cel mai bun consum de combustibil.

Experienţă de ingineri adevăraţi

Circuitul Silverstone este locul unde se va desfăşura marele premiu al Marii Britanii, duminică, 6 iulie, iar făgărăşenii vor concura pe acest circuit o săptămână mai tarziu, pe o variantă mai scurtă.

Monumente funerare
Victoria Federal IFN
curatare tapiterie

În cadrul unui interviu de anul trecut pentru săptămânalul „Bună Ziua Făgăraş”, profesorul Mihai Comşiţ, explica ce înseamnă pentru studenţi astfel de participări: „inginerii din Formula 1 se aleg dintre studenţi care muncesc în Formula Student, ce reprezintă „copilul” Formulei 1. Ross Brawn, inginerul care a fost director tehnic la Ferrari, are numai ingineri care abia au trecut prin Formula Student. Apoi, vă daţi seama cât de mult contează în C.V.-ul de angajare al studenţilor care au trecut prin aşa ceva? Oriunde se duc şi fac dovada că au muncit alături de noi în această Formulă, au mult mai mare deschidere faţă de cei care s-au pregătit doar teoretic”.

O nouă maşină de curse

Studenţii au început proiectarea monopostului anul trecut în noiembrie, iar în iarnă s-au apucat de construcţie. Maşina proiectată de ei ajunge la 100 de km pe oră în 4,2 secunde.

„Sperăm ca anul acesta maşina să aibă o greutate mai mică, în primul rând. Monopostul este similar cu cel trecut ca şi imagine generală, dar, unde se văd modificările, sunt în optimizarea transmisiei, şasiului, suspensiei, calibrarea motorului – pentru care a trebuit să ne dezvoltăm propriul nostru stand de încercare, sistemul electronic, care parte din el este integrat în volan şi, de asemenea, optimizat pentru a reduce consumurile şi timpii de citire al semnalelor. Un pachet aerodinamic mai agresiv care ne aduce mai multă apăsare aerodinamică, deoarece ne dorim să montam ulterior şi un sistem de supraalimentare cu turbo suflantă”, a explicat ing. Cornea, respeonsabil pentru transmisie şi frânare.

(Alexandru Socaciu)


Apreciază
Distribuie