Fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, se declară mândru de mandatul său, în timp ce trenurile sunt anulate sau au întârzieri zilnic, călătorii sunt lăsați în gări fără explicații, iar compania națională feroviară se scufundă în datorii și scandaluri.
„Pot să mă declar mândru de ceea ce am făcut împreună cu echipa mea”, a spus Grindeanu la predarea funcției către noul ministru Ciprian Șerban, potrivit News.ro, deși sistemul feroviar românesc este în colaps, cu bilete mai scumpe, trenuri tot mai puține și o administrație ruptă complet de realitatea din teren.
Trenuri anulate în lanț
În județul Brașov, zeci de trenuri sunt anulate încă de la începutul anului, afectând mai multe rute, inclusiv Brașov–Făgăraș și Făgăraș–Sibiu. În special în weekend, călătorii rămân fără alternative viabile, când și transportul cu autobuzele este afectat. Trenuri precum R2104 (Sibiu–Brașov) și R2503 (Sibiu–Făgăraș) au fost suspendate, fără soluții concrete oferite de autorități. Situația din județul Brașov este doar un simptom al prăbușirii la scară națională a rețelei feroviare.
Scumpiri
În martie 2025, CFR Călători a operat noi scumpiri: suplimentele de loc au devenit obligatorii pe trenuri Regio, chiar și pe distanțe scurte, iar tarifele pentru biciclete și vagoane de dormit au crescut semnificativ. În schimb, confortul și fiabilitatea au rămas la niveluri critice, în ciuda promisiunilor repetate de modernizare.
Faliment
În timpul mandatului lui Grindeanu, CFR Călători a fost în falimentu… pentru două zile. Pe 14 iunie 2025, într-un comunicat oficial și în presa centrală, CFR Călători a avertizat că bugetuk redus aprobat pentru 2025 – doar 80 % din nivelul de anul trecut – o scufundă în „incapacitate de plată” și „pragul falimentului”, avertizând asupra posibilității de oprire a traficului și anulării de garnituri.
Două zile mai târziu, pe 16 iunie, situația s-a schimbat brusc. CFR Călători a emis un comunicat oficial prin care a retras acuzația de faliment, afirmând că nu intenționează să își suspende activitatea și că „nu se pune problema sistării activității sau falimentului”. Prezentarea inițială a crizei financiare a fost justificată prin „subcompensarea serviciului public” și a fost interpretată drept o tactică pentru a forța intervenția statului.
În paralel, opinia publică a fost scandalizată de declarațiile șefului CFR Călători, care a invocat în mod sfidător apartamentele din Dubai și salariul său de peste 40.000 de lei lunar.
Grindeanu a mai declarat, marți, că, în timpul mandatului său, rețeaua de autostrăzi și drumuri expres a crescut de la 900 la 1.300 de kilometri.