Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, atrage atenția asupra derapajelor din sistemul educațional românesc, criticând faptul că, la finalul studiilor preuniversitare, mulți elevi ajung să creadă că românii sunt, în esență, doar geto-daci.
Într-un interviu acordat platformei DC News, ministrul a subliniat necesitatea revenirii la disciplinele fundamentale de cultură națională în programa școlară.
„Ne-am propus un lucru foarte clar. Dacă vrei să faci istorie și vrei mai multe ore pentru istorie, trebuie să pui Istoria României. Aveam foarte multe ore de istorie, dar nu mai aveam disciplina de Istoria României sau Istoria Românilor”, a explicat Daniel David. În opinia sa, suplimentarea orelor trebuie să fie însoțită de o redirecționare tematică: „Nu putem să dăm pur și simplu ore de istorie în care să facem tot felul de lucruri, iar copiii, când ies din școală, cred că suntem geto-daci. Nu se poate!”
Ministrul a vorbit și despre problemele sistemice grave ale educației din România, punctând rata uriașă a analfabetismului funcțional: „Când generezi spre 50% zonă de analfabetism funcțional, într-un proces de educație, trebuie să-ți dea de gândit. Ceva nu funcționează și acel sistem trebuie schimbat. Este inacceptabil!”
Potrivit lui Daniel David, soluțiile vin dintr-o regândire a conținuturilor școlare și o redirecționare către elemente clare de identitate și cultură națională.
„Au înțeles și istoricii, și geografii, și cei din zona limbii și literaturii române și au venit cu propuneri. Am creat un pachet de cultură națională și uite că, după 20 și ceva de ani, readucem la nivelul liceului Istoria României, Geografia României, lucruri care nu erau”, a explicat ministrul Educației și Cercetării.



























