Podul feroviar prăbușit la Budila, reconstruit după patru ani, o lună și 16 zile

Podul feroviar de la Budila a fost reconstruit după patru ani, o lună și 16 zile de la momentul prăbușirii, survenită pe 30 iunie 2018 din cauza inundațiilor. Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a derulat procedura de licitație pentru reconstrucția podului, iar contractul a fost semnat abia în data de 7 aprilie 2021. Recepția finală a lucrărilor nu a fost făcută.

Finalizarea construcției noului pod a fost anunțată, astăzi, de Consiliul Județean Brașov într-un comunicat de presă. Prefectul județului și președintele Consiliului Județean Brașov au constatat că lucrările sunt finalizate, rămânând de efectuat demersurile aferente recepției finale. Reprezentanții asocierii care a executat lucrările au declarat că în cel mai scurt timp vor începe testele necesare înainte de reluarea traficului feroviar.

„Conform proiectului tehnic, constructorul a realizat, pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m și suprastructură metalică de tip grindă. Sursa de finanţare pentru lucrările de reconstrucție a podului din comuna Budila și de amenajare a albiei râului Tărlung este asigurată din fonduri de la bugetul de stat”, conform comunicatului instituției.

Apreciază
Distribuie