Școlile au termen de 4 luni să își modifice regulamentele, pentru a le permite copiilor să intre după program în curte

Copiii și tinerii vor putea să intre în curtea școlilor, după program sau în vacanțe, dar abia peste 4 luni, după ce școlile își modifică regulamentul și afișează programul de acces, potrivit unui proiect de lege adoptat de Parlament pe 7 decembrie 2022, care modifică Legea educației fizice și sportului nr.69 din 9 mai 2000, scrie EduPedu.ro.

În termen de 120 de zile de la intrarea în vigoare a măsurii, toate unitățile de învățământ vor trebui să modifice actualele regulamente de funcționare, pentru a introduce prevederi legate de acces și de modul în care vor putea fi folosite curțile și terenurile de sport deținute.

Unitățile de învățământ vor trebui să stabilească și orarul de acces după încheierea cursurilor, în zilele libere și în timpul vacanțelor școlare. Perioadele în care va fi permis accesul copiilor și tinerilor pe terenurile de sport din curtea școlii vor trebui afișate la exteriorul acesteia, într-un loc vizibil, și pe pagina de internet, potrivit sursei citate.

Demgy
Isoplus Special - Pasti
JTTI
Proaspat Alb
Monumente funerare
Sezar Forest - soferi profesionisti

„România se situează, din păcate, între ultimele state membre ale UE în ceea ce privește nivelul de practicare a sportului și mișcării. Statisticile publicate de Eurostat în 2019 indică o situație îngrijorătoare, care ne arată că România se află pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește sporturile practicate la toate vârstele. Doar 8% dintre români practică un sport, în timp ce media europeană este de 44%. Conform aceluiași eurobarometru, 63% din populația țării noastre nu face niciodată exerciții fizice sau sport”, motivează inițiatorii legii.

„În rândul adolescenților, nivelurile activității fizice sunt în scădere față de 2014, în timp ce comportamentele sedentare sunt în creștere accentuată. Această situație a fost agravată de ultimii doi ani de pandemie de COVID-19, în care lipsa activității fizice și a relaționării socio-afective au generat efecte negative asupra dezvoltării și stării de bine a copiilor prin inactivitate și sedentarism, prelungirea timpului de utilizare a diverselor ecrane, afectarea somnului și alimentației, ce conduce la creșterea în greutate, probleme cu vederea, musculatura”, susțin parlamentarii.


Apreciază
Distribuie