Mănduc nu crede o iotă din declaraţia oficialilor de la Bucureşti că până cel târziu în 2017 vor fi construite trei autostrăzi care se întâlnesc la Făgăraş, respectiv cea spre Sibiu, spre Braşov şi cea spre Mureş.
Primarul Făgăraşului s-a luptat cu morile de vânt pentru o simplă ocolitoare a municipiului şi tot nefăcută a rămas.
Mănduc este sceptic că aşa planuri măreţe vor fi duse la capăt. El spune că s-a săturat de studii şi prognoze.
,,M-am săturat de studii şi prognoze. Făgăraşul are studii pentru cinci şosele pe nord, pe sud, ocolitoare, drum expres sau autostrăzi. Nu de studii ducem lipsă, ci de fianţarea execuţiei şoselei. Uitaţi-vă cum arată DN1. E distrus. 10.000 de maşini îl tranzitează zilnic. Şi făgărăşenii sunt cei care suferă. Asta am spus şi celor din Guvern. Nu trăim 200 de ani să mai putem aştepta. E cert că va exista autostradă prin Făgăraş şi ea va servi şi ca arteră de ocolire pentru traficul greu. Doar că noi am cerut să intre în prima etapă de execuţie pe programul de finanţare 2014-2020. Cele 6.000 de semnături cu oful făgărăşenilor sunt la Guvern. Ajunge că a trecut un sfert de veac de la Revoluţie. Nu vreau să mai pierdem timp. Partea optimistă e legată de faptul că Făgăraşul e kilometrul zero al României. Trebuie să profităm de poziţia lui strategică. Suntem la distanţă similară faţă de graniţa de Vest sau faţă de cea răsăriteană,” a declarat Mănduc, după ce a văzut incredibila hartă a autostrăzilor.
La 1 mai 2014, în semn de protest faţă de indiferenţa Guvernului de a nu finanţa una dintre cele două variante ocolitoare ale municipiului – pe partea sudică sau pe malul Oltului – autorităţile locale au demarat o campanie de strângere de semnături de la populaţia revoltată. 6.000 de oameni au semnat pe lista ruşinii, iar semnăturile lor se află acum dosite prin vreun sertar de la Guvern.
Reacţia oficialilor de la Bucureşti n-a fost nici pe departe pe măsura aşteptărilor locuitorilor Făgăraşului.
(Cristina Cornilă)


























