Drumurile noastre toate – mai bine zis ale Companiei Naţionale de Drumuri şi Autostrăzi Naţionale – au şanse să fie reparate! Asta, dacă amendamentul de lege propus de deputatul Daniel Zamfir va primi votul majorităţii deputaţilor ţării.
Deputatul liberal de Ţara Făgăraşului a introdus un amendament la Comisia de Industrii şi Servicii din care face parte, care are menirea să salveze făgărăşenii din hârtoapele şi denivelările care s-au format de-a lunguu vremii pe DN 1.
„Amendamentul meu vizează ca toate drumurile care sunt în administrarea CNADNR şi care traversează localităţile din ţară să fie reparate şi întreţinute de Companie şi nu de primăriile locale. În această situaţie se află tronsonul din DN1 care tranzitează Făgăraşul. În maximum două săptămâni amendamentul va intra în plenul Camerei Deputaţilor şi va produce efecte dacă va fi votat de majoritatea deputaţilor prezenţi la şedinţă”, a explicat Zamfir.
La această oră, 3 kilometri din Drumul Naţional 1 care străbate municipiul fac obiectul unui proces între Primăria Făgăraş şi Ministerul Transporturilor. Litigiul, căruia nu i s-a găsit rezolvare în ultimii ani, a ajuns la Curtea Constituţională. Din 2008 această problemă n-are parte de rezolvare.
Ministerul Transporturilor a luat în 2004 tronsonul de drum, din proprietatea Primăriei Făgăraş, pentru a-l reabilita complet. Asfaltarea a ţinut doi ani, drumul a revenit la fel ca înainte, iar în 2008 Ministerul Transporturilor a decis să-l dea înapoi Primăriei, într-o stare jalnică. Porţiunea de drum a fost preluată numai după o Hotărâre de Guvern şi una de Consiliu Local. Acum oficialităţile de la Bucureşti vor să o înapoieze numai după o Hotărâre de Guvern şi în lipsa uneia de Consiliu Local, pentru că autorităţile locale nu vor să-l mai primească înapoi în starea în care se află. Procedura a fost declarată neconstituţională de Tribunalul Braşov şi a ajuns la Curtea Constituţională.
Dacă amendamentul lui Zamfir va fi aprobat, problema cu întreţinerea şi reparaţia drumului va fi şi ea rezolvată, iar CNADNR va fi obligată să repare drumul pe cheltuiala Ministerului Transporturilor.
(Cristina Cornilă)


























