Consiliul Județean Brașov a dat startul în această săptămână lucrărilor de modernizare a tronsonului trei al drumului județean DJ 104D, între localitățile Şoarş și Bărcut, până la granița cu județul Sibiu.
Tronsonul are o lungime de 15,355 km, iar durata estimată a lucrărilor de execuție este de 30 de luni. Valoarea totală a contractului pentru proiectare și execuție se ridică la 58,8 milioane lei, fără TVA, documentația de proiectare reprezentând aproximativ 7,5% din sumă.
Lotul III Şoarş – Bărcut – limită județ Sibiu necesită reparații capitale și modernizări ale structurii rutiere. Conform expertizei tehnice, podul de la km 16+400 va fi demolat și reconstruit, iar podurile de la km 17+500 și km 25+400 vor fi reabilitate prin suprabetonare, consolidarea infrastructurii și amenajarea albiei râului Hârtibaciu.
Structura rutieră va fi realizată flexibil, din geotextil, fundație din balast de 30 cm, piatră spartă de 20 cm, strat de legătură BAD 20 de 6 cm și strat de uzură din beton asfaltic BA 16 de 4 cm. Această soluție oferă costuri reduse de întreținere, siguranță sporită în condiții meteo nefavorabile și trafic mai silențios.
Modernizarea va include refacerea integrală a drumului, acostamente, poduri și podețe, accese la proprietăți și drumuri laterale, stații de transport public județean și semnalizare rutieră. În funcție de condițiile meteorologice, antreprenorul va începe lucrările de ranforsare a structurii existente, drenuri pentru apele subterane și executarea podețelor transversale în extravilan, precum și realizarea structurii rutiere noi pe sectoarele forestiere.
Lotul II Făgăraş – Şoarş, în faza finală de proiectare
Lotul II, lung de 10,085 km, va lega municipiul Făgăraş de Şoarş. Constructorul este asocierea Diferit AG SRL – Diferit SRL – Viarom Construct SRL – SC Construct CDP SRL. Documentația de proiectare urmează să fie definitivată după obținerea avizului CTE de la Transgaz, care va stabili modalitățile de protejare sau relocare a magistralelor de gaz.
„Modernizarea celor 25 km din DJ 104D va îmbunătăți conectivitatea localităților cu principalele căi rutiere, va stimula economia locală și dezvoltarea afacerilor, va valorifica potențialul turistic și va crește calitatea vieții locuitorilor din zonă”, a declarat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.
Valoarea totală a proiectului pentru cele două tronsoane este de 140 milioane lei, fonduri guvernamentale asigurate prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Având în vedere sistarea depunerii solicitărilor de transfer de către Ministerul Dezvoltării, CJ Brașov va asigura implementarea proiectului și din fonduri proprii, pentru o infrastructură rutieră modernă și viabilă în Țara Făgărașului.
























