A picat sistemul informatic de la Pașapoarte Brașov. Șef serviciu: Nu e prima dată, nu e o tragedie

foto: bzb.ro

foto: bzb.ro

Sistemul informatic de la Pașapoarte a picat astăzi, pentru cel puțin o oră. Deși oamenii spun că au fost îndemnați să se întoarcă altă dată, pentru că nu pot fi eliberate documente, șeful serviciului din subordinea Prefecturii spune că cetățenii nu au fost afectați. Oficiul din Făgăraș este închis până în septembrie, din cauza volumului mare de muncă din Brașov.

Făgărășenii care s-au întors deja din străinătate pentru a-și petrece concediul acasă și au vrut să își reînnoiască documentele, au avut o surpriză când au ajuns la Brașov. Problema nu a fost una locală, ci la nivel național.

Pașapoartele nu au putut fi eliberate, pentru că sistemul informatic al serviciului a fost complet blocat. Șeful Serviciului Pașapoarte Brașov, Cristina Stuparu, nu ne-a putut oferi un răspuns concret despre remedierea situației, când am contactat-o: „atât timp cât vorbim de un sistem informatic și noi nu suntem specialiști, nu vă putem da un răspuns clar pe linia asta. De obicei durează puțin, mai mult de atât…”.

Cristina Stuparu mai spune că nu este prima dată când sistemul informatic se blochează și afirmă că nu este o situație gravă, în contextul în care făgărășenii trebuie să parcurgă o distanță de 130 de kilometri, dus-întors, pentru a obține documentele necesare.

„N-avem nimic de făcut, nici noi, nici dânșii, pentru că nu ține de noi. Este la nivel național, se lucrează la el de ceva timp, în curând cu siguranță se va da drumul. Nu e prima dată când se întâmplă, nu e o situație tragică”, a adăugat Stuparu.

Defecțiunea are loc în cea mai aglomerată lună a anului, când fluxul de cereri este mai mare decât în mod obișnuit, tocmai pentru că multe persoane vin din străinătate, iar altele pleacă în vacanță.

Isoplus Special - Pasti
Victoria Federal IFN
curatare tapiterie
Benzinaria Recea - Pasti 2024
Agromar
Moveos
Monumente funerare
Proaspat Alb

„Din experiența noastră este normal, mai ales când sistemul este supraîncărcat. Oamenii nu au așteptat degeaba, niciodată nu ni s-a întâmplat să dureze sau să nu depună (cereri – n.r.).  Indiferent de situație, noi luăm, înțelegeți? Chiar dacă ne decalăm și greu ne este și nouă, că se decalează programările, depunerea… până la ora asta trebuia luat un număr de cereri ca saă fim în grafic, dar cetățenii nu vor fi afectați. Doar că durează mai mult, trebuie să mai aștepte așa cum așteptăm și noi”, ne-a mai declarat șeful Serviciului Pașapoarte Brașov.

Deși afirmă că cetățenii nu au fost afectați, un funcționar le-ar fi transmis oamenilor care așteptau la rând să revină altădată, dacă nu au urgențe.

Au existat plângeri și în privința programărilor on-nline, însă Cristina Stuparu susține că a funcționat, pentru că nu are legătură cu sistemul care s-a defectat: „n-are legătură. Online-ul este doar o programare, nu are legătură cu sistemul. Este un program separat, pe Internet, care nu are legătură cu sistemul nostru informatic”.

Vă reamintim, punctul de lucru din Făgăraș al Serviciului de Pașapoarte Brașov s-a închis la 1 iunie și va fi redeschis la 1 septembrie, astfel că va trebui să mergeți la Brașov, dacă vreți să vă schimbați documentele sau să solicitați unele noi. Pentru a evita cozile de la ghișee, vă puteți programa online sau puteți depune o cerere pe site-ul: epasapoarte.ro.

Liviu Ardelean


Apreciază
Distribuie