CFR și CNAIR s-au împăcat. Reparații provizorii la Ucea de Jos, după articole de presă

foto: Info Trafic Făgăraș

EXCLUSIV | CFR și CNAIR pare că s-au împăcat și au găsit o modalitate pentru a rezolva, provizoriu, problema de pe DN1 la trecerea cu calea ferată, în localitatea Ucea de Jos, dar urmează și o modernizare. Restricții în traficul auto, până la sfârșitul lunii august.

Cozile kilometrice și nervii șoferilor ar urma să dispară curând, după ce Bună Ziua Făgăraș obținuse, la sfârșitul lunii trecute, promisiunea că se vor purta discuții la nivelul Ministerului Transporturilor pentru a se găsi o soluție.

Companiile Naționale au demarat astăzi lucrări pentru înlocuirea dalelor distruse cu unele din beton, clasice. Soluția este una provizorie, pentru ca șoferii să nu își mai strice autoturismele în gropile existente. Lucrări de modernizare ar urma să aibă loc anul viitor,.

„Regionala de Căi Ferate Brașov desfășoară în această perioadă lucrări de intervenție în colborare cu colegii noștri de la CNAIR. Menționez că acestea sunt lucrări de intervenție provizorii, până la demararea unui program amplu de modernizare, prevăzut pentru anul 2020. Aceste lucrări de intervenție constau în înlocuira acelor dale din cauciuc, care sunt distruse, cu niște dale de beton”, ne-a delcarat Oana Brânzan, purtătorul de cuvânt al CFR.

Până la sfârșitul lunii august, când lucrările ar trebui finalizate, vor exista restricții în traficul auto.

„Din punctul variantei de traseu, una provizorie, aceasta va fi folosită de conducătorii auto pe perioada desfășurării lucrărilor de intervenție care au termen de finalizare la sfârșitul acestei luni, iar această variantă de traseu va fi utilizată și anul viitor, când începem lucrările de modernizare”, a adăugat Oana Brânzan.

Salco
Bilka

Pentru ca trecerea la nivel cu calea ferată să fie modernizată, procedura pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor va fi demarată anul acesta.

„În cazul în care nu apar contestații, în perioada derulării procedurii de achiziție, până la finalul anului vrem să desemnăm firma câștigătoare și chiar să semnăm contractul, astfel încât pe parcursul anului 2020, proiectul fiind deja inclus în programul de investiții cu finanțare surse proprii de la bugetul de stat, și în condițiile în care ni se asigură această sursă de finanțare, lucrările vor fi demarate și finalizate chiar anul viitor”, mai spune purtătorul de cuvânt al CFR.

Până acum nu exista niciun weekend în care mașinile să nu stea bară la bară, zeci de minute în șir, între Ucea de Jos și Arpașu de Jos. Angajații Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov au peticit regulat, însă lucrările nu durau mai mult de câteva zile.

Din cauza birocrației, între conducerea CFR și cea a CNAIR exista o neînțelegere de mai mulți ani, care pare să se fi rezolvat acum.

Liviu Ardelean


Apreciază
Distribuie