Cum să îți alegi serviciul de streaming potrivit?

Citește și află care sunt criteriile pe baza cărora să îți alegi serviciul de streaming care să ți se potrivească. Recomandări și informații utile chiar aici.

Serviciile de streaming – substituentul ideal pentru televiziune și modalitățile de divertisment clasice?

Serviciile de streaming online au crescut în popularitate în ultimii ani, astfel că valoarea de piață în 2023 era de 500 de miliarde de dolari. Pentru următorii ani (până în 2030) se preconizează ca serviciile de streaming să atingă o valoare de 1.9 trilioane de dolari, ceea ce va însemna că televiziunea în formatul clasic va fi preferată de un număr din ce în ce mai scăzut de oameni.

Pe lângă serviciile de streaming TV, în mediul digital există și alte opțiuni, precum cele dedicate vizionării de conținut legat de jocurile video și și jocuri de cazino precum cele prezente la https://verdecasino.com/ro. Aceste servicii sunt Twitch, Youtube Live și Facebook Live. Grație aceste canale de streaming, oamenii își pot selecta conținutul pe care doresc să îl vizioneze, dispun de opțiuni variate și pot să vizioneze programele care îi interesează la orice oră. Însă, care sunt criteriile pe baza cărora îți alegi un serviciu de streaming?

Top popularitate servicii de streaming la nivel global

Serviciile de streaming media se prezintă ca o alternativă mult mai avantajoasă în comparație cu serviciile TV, motiv pentru care, în ultimii 20 de ani, acestea au devenit din ce în ce mai numeroase. Netflix, HBO Max, iTunes, Disney+, Amazon Prime Video, YouTube, Hulu, Love Film, NowTV, Amazon Instant sau Vimeo concurează de la egal la egal cu oferta posturilor TV din întreaga lume.

Practic, serviciul de streaming video reprezintă o sursă care dispune de un conținut variat de divertisment (filme, seriale, show-uri TV, emisiuni, etc) care poate fi accesat prin intermediul unui dispozitiv conectat la internet (smart TV, smartphone, tabletă, PC, Mac, etc). Întreg pachetul oferit de un serviciu de streaming este disponibil contra unui sume de bani (abonament) care se plătește anual.

În cazul în care este vorba despre un conținut exclusivist (transmisiuni sportive, concerte, etc), utilizatorul va trebui să achite o sumă suplimentară, care se aplică doar în cazul respectivului eveniment. Conținutul este stocat, de obicei, în Cloud, astfel încât utilizatorul poate să-l acceseze oricând dorește.

Topul popularității în sectorul serviciilor de streaming le oferă utilizatorilor la nivel mondial o varietate de opțiuni dintre care să aleagă:

  • Netflix – lansat în 1997, totalizează peste 251 de milioane de utilizatori și oferă pe lamga conținutul clasic și producții originale marcă proprie;
  • Amazon Prime Video – înființat în 2006, serviciul de streaming numără 167 milioane de utilizatori și oferă filme și seriale, inclusiv producții proprii;
  • Spotify – disponibil din 2008, acest serviciu de streaming totalizează 551 de milioane de utilizatori și oferă conținut legat de muzică și podcasturi;
  • Disney Plus – platformă de streaming lansată în 2019, numără 189,4 de milioane de utilizatori și oferă filme, seriale și emisiuni proprii;
  • HBO Max – lansat în 2020, programul de streaming a adunat 96,7 de milioane de utilizatori și oferă conținut original (seriale și filme).

Acestor servicii de streaming li se adaugă Apple Music (80 milioane de utilizatori), Amazon Music (55 milioane de utilizatori), YouTube Music (50 milioane de utilizatori), Hulu (45 milioane de utilizatori) și Sirius XM (35 milioane de utilizatori).

Cum îți alegi un serviciu de streaming care să ți se potrivească?

Într-un top al criteriilor de care sunt interesate persoanele care caută în serviciul de streaming oamenii suni interesați de costul abonamentului (84%), ușurința de navigare (81%), varietatea conținutului disponibil (79%), calitatea streaming-ului (77%), viteaza de încărcare (74%) și modul de căutare pentru a ajunge la conținutul dorit (71%).

De asemenea, cei care își doresc un serviciu de streaming de calitate sunt interesați și de disponibilitatea de conectare de pe mai multe dispozitive fără să fie implicate costuri suplimentare (58%), de rezoluția conținutului (4K Ultra HD sau HD – 56%), de existența unei opțiuni de a sări peste reclame (52%) și de absența publicității (48%).

În plus, pentru aceștia este important și conținutul care este disponibil spre vizionare offline și care poate fi descărcat (40%), recomandările oferite de către serviciul de streaming (38%) și conținutul care este disponibil live (37%). În afara acestor criterii, utilizatorul mai trebuie să ia în considerare și următoarele aspecte:

  • Existența unor programe cu caracter local (evenimente și transmisiuni sportive locale, știri locale, etc);
  • Compatibilitatea cu dispozitivele pe care utilizatorul le deține (iOS, Android, Windows, etc);
  • Posibilitatea de creare a unor profiluri diferite de utilizator, în funcție de persoanele care urmăresc conținutul serviciului de streaming;
  • Opțiunea de înregistrare a anumitor evenimente care sunt transmise live prin Cloud DVR;
  • Numărul de ecrane pe care poate fi urmărit serviciul de streaming ales.

Ideal ar fi ca utilizatorul să se orienteze către un număr cât mai redus de servicii de streaming, alegând acea opțiune care îi oferă cel mai ridicat număr de variante ce îi sunt pe plac, într-un singur pachet.

În 2020, utilizatorii erau abonați la 4 servicii de streaming video, 3 servicii de streaming de jocuri și 2 servicii de streaming de muzică. Astăzi, aceștia caută să își restrângă variantele și să aleagă acel serviciu de streaming care să le ofere cea mai bună opțiune de pe piață.


Apreciază
Distribuie