Deviaţi autostrada! O vrem prin Făgăraş!

Dacă guvernanţii ar decide să devieze prin Făgăraş autostrada care trece pe la Piteşti, bugetul statului ar avea de câştigat. Fiind un relief mai accesibil, lucrările nu ar presupune detonări de munţi, tuneluri şi viaducte. Primul care a readus în discuţie devierea autostrăzii, după o pauză de doi ani, este primarul Sibiului care vrea că autostrada să treacă prin urbea noastră!

Klaus Iohannis a declarat că varianta construirii unei autostrazi Sibiu-Braşov este mai ieftină decât varianta unei autostrăzi care să lege Sibiul de Bucureşti prin Piteşti, cum era, de altfel, prevăzut.

Iohannis a declarat că această variantă a fost discutată şi cu premierul Victor Ponta, cand primul ministru a participat la Raliul Sibiului. În opinia edilului, autostrada care trece prin municipiul Făgăraş nu ar avea probleme tehnice deosebite, s-ar construi pe un teren uşor, cu puţine locuri unde ar apărea complicaţii, pe când autostrada Sibiu – Piteşti ar fi prin zonă de munte, mai complicată şi mai scumpă.

Mănduc, în culmea fericirii

Primarul Mănduc este în culmea fericirii, dacă Făgăraşul ar fi în calea autostrăzii. El spune că acum, fără centură şi fără autostradă, oraşul este tranzitat zilnic de 10.000 de maşini. „Dar, la ce folos? Pe mine nu mă interesează câte maşini trec prin Făgăraş, ci câte rămân. Unora le e teamă că se va goli oraşul dacă va trece pe aici autostrada. Din contră, avem şanse să se stabilizeze pe la noi mai mulţi investitori, care evitau până acum să-şi facă hale şi depozite din lipsă de infrastructură. Gândiţi-vă că pentru firme ar fi ideal să-şi facă depozite logistice în centrul ţării, pentru că acestea s-ar afla la distanţe egale de toate magazinele lor din ţară. Mă bucur că această idee revine în actualitate şi mă bucur că primarul Iohhanis este cel care ridică problema. Joncţiunea dintre două autăstrăzi în centrul României, la Făgăraş, ar fi benefică pentru toată Ţara Făgăraşului (n.r. autostrada de la Borş la Braşov şi autostrada de la Nădlac la Bucureşti)! Şi din punct de vedere geografic cred că lucrurile ar sta mult mai simplu pe relaţia Sibiu – Făgăraş”, mărturiseşte edilul făgărăşean.

Şi pe deputatul Daniel Zamfir (PNL) îl bucură varianta emisă de Iohannis. Parlamentarul spune că, dacă s-ar discuta serios ca autostrada să fie deviată, el ar sprijini proiectul cu toată puterea, având în vedere că se bucură de deschidere la Ministerul Transporturilor.

Isoplus Special - Pasti
Demgy
Primaria Soars - Pasti 2024
Victoria Federal IFN

Mai ieftin prin Făgăraş

Coridorul IV de Transport Pan-European ar trebui să fie construit pe ruta Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavodă – Constanţa.

Legătura dintre Sibiu şi Piteşti ar însemna o autostradă de 116 kilometri care ar presupune costuri uriaşe, de peste 3,2 miliarde de euro. Mult mai ieftină ar fi prin depresiunea Făgăraşului, datorită uşurinţei construcţiei pe această formă de relief. N-a făcut nimeni calculul încă, pentru că s-a crezut că această portiţă este închisă definitiv.

Varianta construirii autostrăzii Sibiu – Braşov vine în contextul în care construcţia autostrăzii Sibiu – Piteşti a fost respinsă de Agenţia Naţională pentru Protecşţa Mediului, din cauza faptului ca reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi au depus un dosar incomplet şi au refuzat trimiterea mai multor documente solicitate de autorităţile de mediu. De acord cu Iohannis este şi preşedintele Consiliului Judetean Sibiu, Ioan Cindrea.

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie

Un comenariu la “1”

  1. Este regretabil ca primarul Sibiului nu prea cunoaste geografia tarii. L-asi intreba daca stie care este distanta dintre Sibiu si Bucuresti prin Brasov si care este si va fi intre cele doua destinatii prin Pitesti!? Ii spun eu!
    Distanta pe actualul Culoar IV este cu cca. 60 km mai mica.
    Am inteles! Ardelenii vor ca, numai turta lor sa se coaca. Nu?

Comentariile sunt închise.