Modernizarea „Drumului de sub munte” întârzie

foto: bunzaiufagaras.info

Reabilitarea „Drumului de sub munte”, promisă de peste un deceniu de autorități, întârzie până anul viitor. Cel mai probabil, nu va fi gata în 2021 cum s-a promis la semnarea contractului.

Lucrările nu au început nici anul acesta, deși contractul pentru modernizarea drumului a fost semnat la Consiliul Județean în octombrie 2017. Procedura de achiziție pentru modernizarea acestuita, o alternativă la DN1 și aflat într-o stare avansată de degradare, nu a fost demarată din cauza detaliilor de execuție, potrivit președintelui Consiliului Județean Brașov.

„După semnarea contractului pe fonduri europene – acesta a fost contractat la studiul de fezabilitate, a urmat partea de elaborare a proiectului tehnic.

foto: Facebook / Adrian Veștea

Fiind vorba despre peste 44 de km de drum, a trebuit să se meargă la detalii de execuție, iar în prezent am primit avizul de la Agenția de Dezvoltare Regională de la Alba Iulia, urmând ca în perioada următoare să începem procedura de achiziție pentru construcție. Este cel mai mare proiect pe care l-a contractat CJ Brașov dintre cele patru, în valoare de 33 de milioane de euro, la care avem și noi o cofinanțare de 2%”, ne-a declarat Adrian Veștea.

Benzinaria Recea - Pasti 2024
Proaspat Alb
Brutaria Dragus
Royall Security
curatare tapiterie
Moveos
Isoplus Special - Pasti

Procedurile ar putea fi întârziate și de Autoritatea Națională pentru Achiziții Publice. Liberalul spune că ANAP nu își face treaba cum trebuie, probabil și din cauza lipsei de personal, iar avizele pentru promovarea licitațiilor publice sunt eliberate târziu. Este dat exemplu un alt proiect, pentru reabilitarea Drumului Județean 105 B, sectorul de 1,4 kilometri dintre Mânăstirea Brâncoveanu și Valea Sâmbetei, care ar fi în așteptare la ANAP pentru validare, din 31 iulie 2018.

Chiar și așa, Veștea promite că, „obligatoriu, 100%”, lucrările la „Drumul de sub munte” vor începe anul viitor. Proiectul de modernizare are ca obiectiv principal creșterea gradului de accesibilitate a zonelor rurale și urbane. Acesta presupune și construirea de trotuare și amplasarea de stații de transport public în localitățile traversate de șosea.

Liviu Ardelean


Apreciază
Distribuie