Star FM - TOP Header
Clarfon
Clarfon - decembrie
Acasă Braşov Tronsonul Făgăraș-Brașov al Autostrăzii A3, blocat până în 2030?
,

Tronsonul Făgăraș-Brașov al Autostrăzii A3, blocat până în 2030?

Șoferii ar trebui să poată circula pe autostrada A13 între Sibiu și Făgăraș la finalul anului 2028,, însă tronsonul care ar urma să lege Făgărașul de Brașov va rămâne, cel mai probabil, blocat pentru o perioadă îndelungată. Specialiștii în infrastructură rutieră avertizează că lucrările efective pentru tronsonul Făgăraș-Brașov au șanse mici să înceapă înainte de 2030.

Premierul Ilie Bolojan a declarat în cadrul unei vizite pe șantierul Autostrăzii A3 că lucrările de infrastructură care nu au început încă vor fi demarate abia în primăvara anului 2027.

„Tot spațiul fiscal pe care îl are România este ocupat în prezent de lucrări începute și și pe acestea trebuie să le eșalonăm. Ordinul de începere a acestor lucrări va fi dat pentru primăvara anului 2027”, a explicat Bolojan, potrivit Economedia.

Autostrada A13 Sibiu-Făgăraș, cu o lungime totală de 68 de kilometri, este împărțită în patru loturi, toate câștigate de constructorul turc Makyol. Potrivit celor mai recente date de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere și Informatică (CESTRIN), gradul de execuție este: Tronsonul 1 – 0%, Tronsonul 2 – 12,5%, Tronsonul 3 – 24,34%, Tronsonul 4 – 9,14%.

Tronsonul 1 a primit autorizația de construire în august 2025, ceea ce înseamnă că întregul sector Sibiu-Făgăraș va putea fi finalizat în jurul anului 2028. Pe traseul acestei secțiuni vor fi construite șapte noduri rutiere (Boita, Avrig, Arpașu, Victoria, Sâmbăta, Ileni, Făgăraș), 24 de poduri peste autostradă, 63 de poduri peste alte obstacole, 12 viaducte, două centre de întreținere și coordonare, un punct de sprijin și patru zone de parcare dotate cu toalete.

În schimb, tronsonul Făgăraș-Brașov, de aproximativ 50 de kilometri, care ar trebui să conecteze Brașovul cu Sibiu și, indirect, cu Bacău și București, se află încă la nivel de Studiu de Fezabilitate, cu termen de finalizare în 2026. Proiectul întâmpină dificultăți legate de traseu, mai multe primării solicitând modificări.

Turnul Sfatului amintește că Ionuț Ciurea, directorul asociației Pro Infrastructura, a avertizat recent că există șanse mici ca lucrările să înceapă înainte de 2030, din cauza problemelor de finanțare și a documentației necesare.

„Vorbim de proiecte rutiere care însumează aproximativ 25 de miliarde de euro, dar bugetul alocat în programul Transport este de doar 5,5 miliarde de euro pentru toate aceste lucrări”, a explicat Ciurea, în octombrie, la Digi24.

Tronsonul Făgăraș-Brașov, estimat la peste 10 miliarde de lei, ar urma să traverseze localitățile Codlea, Dumbrăvița, Șinca, Șercaia și Mândra. Autoritățile susțin că realizarea acestuia este esențială nu doar pentru fluidizarea traficului, ci și pentru conectarea regiunii centrale la Vestul țării și pentru accesul facil către obiective strategice și industriale.

Așadar, deși autostrada până la Făgăraș va fi funcțională până în 2028, legătura cu Brașovul rămâne incertă pentru următorii ani, iar șoferii trebuie să se pregătească pentru continuarea traficului pe drumuri naționale până la finalizarea efectivă a tronsonului.

Surse: Economedia, Digi24, Turnul Sfatului


Apreciază
Distribuie

Alte subiecte

Publicitate

Victoria Federal IFN
UID Fagaras
Expo gaini
La doi pasi
Benzinariile Recea si Soars - Craciun 2025
Florian Shaorma
Monumente funerare
Competente digitale
Rahe Invest
Mobila SH
Amanet King Onix
Reno Depo

Bună Ziua Făgăraș
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.