De două ori şi degeaba!

Marţi, 16 iulie, a fost termenul limită la licitaţia pentru depunerea ofertelor pentru preluarea în administrare a căminului de bătrâni de pe strada Verde. La fel ca prima încercare, nici a doua tentativă a municipalităţii de a găsi administrator pentru azil nu a fost una izbutită. Nu pentru că Primăria nu ar fi făcut eforturi sau că azilul ar fi fost în paragină, ci pentru că ONG-urile nu mai par dispuse să intre în astfel de afaceri!

Potrivit şefului serviciului de Asistenţă Socială, Bodan Taflan, rămâne ca acest cămin de persoane vârstnice să fie administrat fie de un serviciu, fie de un ONG înfiinţat în subordinea Consiliului Local Făgăraş. „Am început procedurile pentru acreditarea activităţii medico-sociale, acreditare care ne va permite să-l administrăm noi. Chiar dacă acreditarea nu este finalizată până la momentul începerii funcţionării azilului, acest lucru nu înseamnă că nu putem funcţiona. Acreditarea se face la Agenţia Judeţeană de Prestiaţii Sociale Braşov. Urmează să ne ocupăm de dotări, iar apoi de selectarea angajaţilor care vor lucra aici”, explică Taflan.

25 de angajaţi

În ultima vreme autorităţile locale au purtat discuţii cu ONG-uri din Spania şi din Austria, care s-au arătat interesate să preia azilul, însă nu au mai cumpărat în cele din urmă caietul de sarcini şi nu au intrat la licitaţie. Astfel că la a doua rundă de licitaţii, la fel ca la prima, nu s-a prezentat nimeni. Totuşi, azilul fiind nou-nouţ nu poate intra pur şi simplu în conservare, fără să fie funcţional nici măcar o zi! Aşa că autorităţile locale se văd nevoite să încerce administrarea lui pe cont propriu. Primul pas a fost făcut, respectiv demararea procedurii de acreditare a activităţii medico-sociale.

curatare tapiterie
Brutaria Dragus
Primaria Soars - Pasti 2024
Proaspat Alb
Agromar

În viitorul apropiat urmează să se facă şi trierea angajaţilor din cele aproape 200 de CV-uri care s-au primit pentru azil.

„Se vor organiza concursuri şi se vor forma comisii de angajare din care vor face parte medici. Legea spune că la doi vârstnici internaţi trebuie să existe un angajat. Aşadar, azilul având 50 de locuri, vor exista 25 de salariaţi. Din aceştia, 60% vor fi personal de specialitate (asistente, asistenţi sociali, medici, psiholog), iar 40% vor fi personal auxiliar (administrator, şofer, femeie de serviciu etc.).

(Cristina Cornilă)


Apreciază
Distribuie