Examen pentru administratorii de imobile

Primăria Municipiului Făgăraş organizează, conform Regulamentului aprobat prin H.C.L. nr. 67 din 30.03.2015, în perioada 09-10.12.2015 examen pentru:

  1. atestare a persoanelor fizice în vederea îndeplinirii funcției de administrator de imobile;
  2. evaluarea administratorilor în funcție;
  3. autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor.

1. Persoanele interesate să obţină atestat pentru a desfăşura activitate de administrator de imobile sunt rugate să se prezinte la Compartimentul Monitorizare asociaţii de proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Făgăraş până în data de 21.12.2015, ora 12 pentru depunerea dosarului de înscriere.

Dosarul trebuie să conţină:

  • curriculum vitae;
  • copii după cartea de identitate; certificatul de naștere, certificat de căsătorie (dacă este cazul);
  • copii după actele de studii și cursuri de calificare;
  • certificatul de cazier judiciar;
  • dovada că persoana este aptă medical şi psihologic pentru desfășurarea activității de administrator de imobile (adeverinţă eliberată de medicul de familie şi aviz psihologic).

Examenul va avea loc în data de 9.12.2015 ora 10, în sala de ședințe a Primăriei Municipiului Făgăraș și constă în rezolvarea unui test grilă şi a patru speţe din legislația prevăzută în bibliografie, specifică activității de administrare a imobilelor.

2. Evaluarea cunoștințelor profesionale pentru administratorii în funcție și care dețin atestat

Persoanele sunt rugate să se prezinte la Compartimentul Monitorizare asociaţii de proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Făgăraş până în data de 08.12.2015, ora 12, pentru depunerea dosarului de înscriere.

Dosarul trebuie să conţină :

  • curriculum vitae;
  • copii după cartea de identitate;certificatul de naștere, certificat de căsătorie (dacă este cazul);
  • copii după actele de studii și cursuri de calificare;
  • certificatul de cazier judiciar;
  • dovada că persoana este aptă medical şi psihologic pentru desfășurarea activității de administrator de imobile (adeverinţă eliberată de medicul de familie şi aviz psihologic).

Examenul va avea loc în data de 10.12.2015, ora 10, în sala de ședințe a Primăriei Municipiului Făgăraș și constă în rezolvarea unui test compus din 10 întrebări și patru spețe din legislația prevăzută în bibliografia specifică activității de administrare a imobilelor.

Administratorilor atestaţi care nu se vor prezenta la evaluarea anuală li se va suspenda atestatul, conform Regulamentului aprobat prin H.C.L. nr.67 din 30.03.2015.

3. Persoanele juridice interesate să desfăşoare activitatea de administrare imobile pot formula cerere de autorizare la care vor anexa următoarele înscrisuri până în data de 08.12.2015:

a) actele de înfiinţare a persoanei juridice:

1) statut, din care să rezulte că are ca obiect de activitate numai administrarea de imobile ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;

2) certificat de înregistrare la Oficiul Registrului Comerţului;

Brutaria Dragus
Benzinaria Recea - Pasti 2024
Monumente funerare
curatare tapiterie
Moveos

3) certificat de înregistrare fiscală;

b) certificat constatator emis de oficiul Registrului Comerțului, valabil la data depunerii cererii tip – original din care să rezulte că are ca obiect de activitate numai administrarea de imobile ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe baza de tarife sau contract;

c) certificat de atestare fiscală privind achitarea obligațiilor exigibile către bugetul de stat și bugetul local, valabil la data depunerii cererii tip-originale;

d) certificatul de cazier fiscal;

e) copie legalizată de pe contractul individual de muncă pentru angajatul atestat conform prevederilor prezentului Regulament;

f) copia atestatului persoanei fizice care îndeplinește condiția de angajat/administrator/asociat la persoana juridică;

g) poliţa de asigurare de răspundere civilă profesională pentru activitatea de administrare imobile;

h) orice al document care să ateste îndeplinirea condiţiilor necesare;

Verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute se face de către Comisia de atestare, în prezența reprezentantului legal al persoanei juridice.

Persoana juridică ce îndeplineşte condiţiile va obţine o autorizație eliberată de către autoritatea publică locală.

BIBLIOGRAFIE:

  1. Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari
  2. H.G. nr. 1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari
  3. Ordinul Ministerului Economiei și Finanțelor nr. 1969/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilităţii în partidă simplă de către persoanele fizice fără scop lucrativ
  4. Decretul nr. 209/1976 pentru aprobarea Regulamentului operațiunilor de casă
  5. Legea nr. 22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanții și răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenților economici, autorități sau instituții publice, cu modificări și completări ulterioare
  6. Legea contabilității nr. 82/1991 – republicată, cu modificările și completările ulterioare – cap I, II, III, IV, VI;
  7. Regulamentul de înfiinţare, organizare şi funcţionare a asociaţiilor de proprietari din Municipiul Făgăraş aprobat prin H.C.L. nr. 64/30.04.2014;
  8. Regulamentul privind organizarea și desfășurarea examenului de atestare a persoanelor fizice în vederea îndeplinirii funcției de administrator de imobile, evaluarea administratorilor în funcție precum și autorizarea persoanelor juridice specializate pentru activitatea de administrare a imobilelor aprobat prin H.C.L. nr. 67 din 30. 03.2015.


Apreciază
Distribuie