Clasare bună la Formula 1 în Anglia

Competiţia automobilistică de Formula 1, varianta pentru studenţi, s-a consumat zilele trecute la Silverstone, în Anglia. Cei doi făgărăşeni care completează lotul României s-au declarat mulţumiţi de rezultatele de la întreceri. Formula 1

Mihai Comşiţ, profesor universitar la Braşov, originar din Sebeş (comuna Hârseni), a declarat, la câteva zile după întreceri, că este doar pe jumătate mulţumit de tot ceea ce s-a putut realiza la Silverstone. „Nu sunt total mulţumit, ne doream mai mult. Am avut ghinionul ca maşina să se blocheze în treapta întâi de viteză, şi astfel, la anduranţă, am ieşit pe locul 32. Cu toate acestea, nu consider un eşec, asta pentru că alte echipe, cu nume grele în acest sport, nici măcar nu s-au putut califica. Dintre cei 178 de înscrişi, doar 118 au putut participa, şi doar 50 au luat startul în anduranţă”, a declarat profesorul Comşiţ.

Tot el a făcut şi precizarea că regretă doar clasarea pe acest loc, dar nu poate să nu se întrebe ce s-ar fi întâmplat dacă maşina rula cu toate cele şase trepte de viteză.

Potrivit inginerului Sergiu Paul Cornea, absolvent al Colegiului Naţional „Doamna Stanca” din Făgăraş şi al cursurilor de inginerie din cadrul Universităţii Transilvania din Braşov, competiţia desfăşurată pe circuitul de la Silverstone, Anglia, a adus o clasare bună a echipei BlueStreamline, nu fără sacrificii şi fără ambiţie.

Pilot al monopostului şi responsabil pentru partea tehnică a maşinii de curse, mai exact cu transmisia şi cu frânarea, Sergiu a declarat că „prestaţia echipei BlueStreamline este una deosebit de bună. Per ansamblu, atmosfera de la Silverstone a fost una deosebită. Lucram împreună cu colegii de dimineaţa de la ora 7.00 până spre ora 23.00, fiecare luând sarcina care considera că este necesară de îndeplinit”.

Tot el, a mai spus şi că maşina proiectată şi construită la Braşov a fost de departe cea mai bună de până acum. „Este de datoria noastră să scoatem acest fapt în evidenţă. Ca şi propulsie şi dinamică, maşina este incredibilă; eu abia aştept testele. Ceea ce este îmbucurător pentru noi este că am reuşit să mai uşurăm maşina cu 20 kg prin nişte soluţii tehnice luate din scurt după sezonul trecut”, a mai spus inginerul.

Amanet King Onix
Monumente funerare
Primaria Soars - Pasti 2024
Brutaria Dragus
Victoria Federal IFN
Benzinaria Recea - Pasti 2024

Prima echipă de Formula 1 a ţării

Echipa braşoveană Blue-Streamline aparţine Universităţii Transilvania, principalul susţinător al ei, dar, graţie studenţilor de la marketing şi din alte domenii din cadrul Universităţii, a reuşit să adune mai mulţi sponsori şi interes din partea mediului de afaceri. Trebuie precizat că fiecare student, împreună cu profesorul, lucrează voluntar în această echipă, singurul avantaj  notabil fiind acela că orice angajator nu poate trece cu vederea un posibil angajat cu experienţă în Formula 1, indiferent că vorbim de ingineri, economişti, jurişti, jurnalişti sau chiar contabili.

În anul 2009, la Universitatea Transilvania din Brașov se năștea un proiect și-odată cu el lua formă, la modul propriu, și Blue-Streamline, „prima echipă de studenţi din România care au răspuns provocării de a proiecta şi construi un monopost pentru competiţia Formula Student”, după cum scrie pe pagina de prezentare a echipei.

 O nouă întrecere, în Spania

Pentru echipa braşoveană urmează o altă întrecere de anvergură. Este vorba de competiţia din Spania care se desfăşoară la faimosul „Circuit de Catalunya”, din vecinătatea Barcelonei.  Întrecerile vor avea loc între 28 şi 31 august. „Este una dintre cele mai frumoase competiţii din mai multe perspective, nu pot explica de ce, trebuie să fiţi prezenţi ca să înţelegeţi. Noi vom fi  la fel de puternici cum suntem în general, dar şi cu speranţa că vom reuşi să obţinem un rezultat bun”, a spus Sergiu.


Apreciază
Distribuie