Făgăraşul bate recordul la înmatriculări

Statisticile arată că, de departe, anul acesta a fost printre cei mai slabi ani pentru vânzătorii şi cumpărătorii de maşini. Atât pe fondul crizei, cât şi ca urmare a obligaţiei de a plăti din nou taxa auto care a fost recuperată de fostul proprietar, oamenii nu s-au înghesuit să-şi înnoiască micul parc auto personal. Făgăraşul deţine însă un record în acest sens şi bate toate statisticile oficiale, pentru că în acest an numărul de înmatriculări îl depăşeşte pe cel din anul trecut.

Aşa se face că în ciuda recesiunii de care se vaită toată lumea, în municipiu au fost înamtriculate în primele şase luni ale anului 366 de autovehicule. În anul precedent, în acelaşi interval de timp, adică până la 30 iunie 2012, s-au înmatriculat 261 de maşini la nivelul Făgăraşului. Cu un an şi mai înainte, în 2011, tot în termen de şase luni, doar 150 de persoane au trecut pe la Administraţia Financiară pentru acest lucru.

Un calcul simplu ne arată că, raportat la cei 30.610 locuitori ai Făgăraşului, 1,1% din ei au devenit proprietari de maşini în prima jumătate din an.

În 2013, cea mai mare taxă auto plătită de un făgărăşean pentru autoturismul său a fost de 12.300 lei, bani care s-au dat pentru înmatricularea unui SUV cu motor mare, explică directorul adjunct de la Administraţia Financiară Făgăraş, Dan Ludu. În anul precedent taxa cea mai mare a costat 14.600 lei, fiind vorba tot de un autoturism cu motorizare mare.

Isoplus Special - Pasti
JTTI
Benzinaria Recea - Pasti 2024
Monumente funerare
Sezar Forest - soferi profesionisti

Banii încasaţi de la noii proprietari de maşini, cele mai multe aduse încă din Germania, se duc la bugetul de stat. Prima dată, din banii încasaţi pentru taxa auto se fac restituirile câştigate în instanţă, iar ce mai rămân la final de lună după restituiri sunt trimisi la Agentia Naţională de Mediu, care îi foloseşte la diverse programe naţionale. Aşa că, indiferent dacă îi iau înapoi după procese sau nu, făgărăşenii nu îmbogăţesc prin taxele auto bugetul Făgăraşului, ci pe cel al statului, pentru că fiecare bănuţ încasat ca şi taxă de înmatriculare ajunge în puşculiţa Agenţiei Naţionale de Mediu.

(Cristina Cornilă)