Făgărăşeanul călător pe viaţă

Vine din Thailanda pe trei roţi

Un tânăr din Făgăraş vrea să vină din inima Thailandei cu un taxi. Nu va fi clientul taximetrului, ci şoferul lui. La 28 de ani, Bogdan Dăscălescu se înhamă la aventura vieţii lui: vrea să parcurgă 30.000 de kilometri într-un buggy thailandez cu trei roţi, numit tuk-tuk. Este un triciclu motorizat, folosit pe post de taxi în Asia. Numele vine de la zgomotul pe care îl face în timpul mersului.aventura 1 - yacht-ul pe care a invatat in timp real sa-l conduca singur

Nu este prima ispară de acest gen a făgărăşeanului, dar cu siguranţă până la următoarea va fi cea mai lungă. A mers cu pluta, a mers cu autostopul, iar acum este hotărât să încerce un vehicul cu trei roţi, nemaîntâlnit în Europa.

Tuk-tuk-ul costă 8.000 de euro

Plecarea din Bangkok este programată să înceapă la jumătatea lunii noiembrie.

aventura 5 - asa arata tuk-tuk-ul asiatic,,O să plec de acolo singur spre Bucureşti. E destul de greu să găsesc pe cineva care să se înhame la o astfel de aventură. O să cumpăr tuk-tuk-ul. Costă între 6.000 şi 8.000 de euro şi poate fi condus cu un permis de conducere categoria B. În unele state este nevoie de carnet de conducere internaţional, aşa că ar fi bine să îl am la mine”, spune Bogdan.

,,Iniţial am vrut să fac traseul ăsta cu autostopul, dar apoi am citit pe internet despre maşinutele astea şi am început să mă documentez serios despre ele. Când am văzut că au mai fost oameni care s-au plimbat prin lume cu ele, am zis că merită să încerc”, adaugă el.

Călătorie de o jumătate de an

În jur de 6 luni de zile va dura călătoria lui Bogdan până în capitala României. La Bucureşti ar trebui să ajungă cândva prin luna mai.
În drumul său de întoarcere în ţară, tânărul va trece prin Cambodgia, Laos, Vietnam, China, Kazahstan, Tajikistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Iran, Turcia, şi Bulgaria. El va parcurge 30.000 de kilometri. Pe care îi va şi conduce!

La o asemenea excursie e nevoie şi de un buget serios. Nu-l are pe tot, dar estimează că necesarul ar fi de 25.000-30.000 de euro. Este în căutare de sponsori, după ce prima instituţie s-a arătat deja interesată să-l sprijine, respectiv Biroul de Turism al Thailandei la Bucureşti. Cu toate acestea, Bogdan şi-a propus să fie cumpătat, să facă economii la tot pasul, să se abţină de la face cheltuieli acolo unde pot fi evitate: ,,o să încerc să călătoresc cât mai low-cost posibil, ceea ce înseamnă că de multe ori o să dorm în cort sau acasă la oamenii care vor să mă primească. Pe perioada călătoriei o să ţin un blog (www.kon-tuki.com), unde o să postez update-uri despre aventura mea.”

A făcut autostopul să vadă Aurora Boreală

Spiritul aventurier nu i-a lipsit niciodată lui Bogdan, un împătimit al călătoriilor inedite. Cu doi ani în urmă, în 2012, a dat o fugă până în Norvegia să vadă Aurora Boreală, dar nu oricum, ci cu autostopul!

aventura 2 ,,Întotdeauna mi-am dorit s-o văd, să mă bucur de luminile nebune care se joacă pe cerul nordului. Să mă minunez şi să rămân mut în faţa măreţiei naturii. Aşa că m-am hotărât să plec în Norvegia, să vânez Aurora Boreală şi să mă las uimit de frumuseţea ei. Am făcut autostopul din Bucureşti până la Nordkapp, cel mai nordic punct al continentului, dincolo de Cercul Polar de nord, circa 6.000 kilometri”, mărturiseşte eternal călător.

Amanet King Onix
Agromar
Brutaria Dragus
Proaspat Alb
JTTI

În drumul său a făcut popasuri la Munchen pentru a gusta berea de la Oktoberfest, la Oslo pentru a vedea Muzeul Kontiki, la Aurland pentru a admira fiordurile etc.

,,Dus” cu pluta… pe Mureş

Inspirat de povestea trăită de tatăl unui prieten al său, Bogdan a mai făcut o nefăcută şi în 2011. Împreună cu trei amici de nădejde, cu care a împărţit aceeaşi pasiune şi aceeaşi adrenalină, a construit o plută şi a plecat într-o aventură picantă de două săptămâni neîntrerupte pe râul Mureş, de la Luduş la Nădlac. Au construit aceeaşi plută, au urmat acelaşi traseu şi au făcut tot atâta timp, exact ca în modelul pe care l-au urmat, după 33 de ani şi două zile. În 1978 tatăl prietenului său alături de doi tovarăşi au plecat într-o expediţie temerară pe cursul Oltului, pe care au finalizat-o cu multe peripeţii, dar cu succes.aventura 4 - doua saptamani pe raul Mures

Diferenţa între atunci şi acum a constat în faptul că expediţia lui Bogdan şi a mai tinerilor lui prieteni a fost una live, cu postări zilnice, fotografii şi filmuleţe de pe traseu. Au întâmpinat ploi şi vânturi, s-au adăpostit sub pelerinele de ploaie, au vâslit câte 10 ore pe zi, au căzut în apă, şi-au rupt padelele, s-au războit cu casacadele, au simţit umezeala şi lipsa mâncării şi s-au hrănit în multe dăţi cu merinde primite pe traseu. Dar a meritat fiecare clipă.

,,Senzaţiile mersului cu pluta merg de la extaz la agonie – când un râu ca Mureşul se transformă într-un lac în care apa parcă nu mai curge deloc sau când 15 curenţi diferiţi formează 1.000 de vârtejuri, iar pluta parcă stă pe loc şi îţi trebuie 15 minute de vâslit ca Patzaichin ca să ieşi…”, scriau atunci tinerii pe blogg.

Călătorul legendar al lui Heinken

În 2013, Bogdan primeşte mesajul mult aşteptat de la Hineken: ,,Tu eşti Călătorul Legendar pe care Heineken îl caută în România. Ai două zile la dispoziţie să îţi faci paşaportul, ca săptămâna viitoare să pleci. Nu putem să îţi spunem unde, dar o să îţi placă”. Participase la un concurs organizat de celebra companie de bere, în care concurenţii trebuiau să spună care a fost cea mai tare călătorie a lor şi să aleagă un loc pe care ar vrea să-l viziteze.
Din 2.200 de participanţi, cel mai vrednic Călător s-a dovedit a fi Bogdan Dăscălescu.

,,Pe 18 iulie am decolat spre Madrid. Mă aşteptam ca de acolo să mergem în altă parte, ştiam că este un punct de legătură spre America Centrală. Însă acolo am aflat că asta este destinaţia mea. Iar pe deasupra, în locul bagajului pe care îl aveam cu mine, am primit o carpetă pe care erau indicii spre locul în care trebuie să merg ca să îmi recuperez bagajul, în Tanger, Maroc. A urmat apoi o aventură de o săptămână pe urmele bagajului. În Madrid am fost cazat în camera unei domnişoare, care mai apoi m-a ajutat să iau trenul spre sud. M-a abandonat într-o gară. După câteva ore de mers pe jos am prins un autobuz local care m-a luat mai departe. S-a stricat şi acesta, iar după ce i-am ajutat să împingă la el, m-au lasat în mijlocul pustietăţii. Am ajuns apoi în ţinutul La Mancha, faimos datorită lui Don Quijote…Am prins un fermier care m-a luat acasă la el, cu motocicleta cu ataş, iar a doua zi de dimineaţă omul, care avea în hambar un avion uşor, m-a dus până în Granada”, povesteşte Bogdan. Aventura lui continuă cu un yacht pe care a trebuit să-l conducă singur şi cu care ajunge la destinaţia finală, un port cu un bar Heinken în care îşi găseşte bagajul.

Totul a fost real şi a fost filmat. Aventura lui Bogdan a ajuns pe Nattional Geographic, Discovery şi History Channel.

Făgărăşeanul mai are un vis, încă neîmplinit, dar cu şanse mari de a-l duce la capăt: să vadă insulele din Pacific, apoi Noua Zeelanda, Islanda, Peru şi Chile.

,,Sunt destul de descurcăreţ încât să fac faţă la astfel de aventuri”, încheie el.